Jak wybierać szkolenia

Czy organizowanie szkoleń dla pracowników ma sens i powinno się to robić, czy lepiej zaoszczędzić sobie kosztów i fatygi? Zdania na ten temat są podzielone, bo jak pokazuje praktyka, efekty szkoleń nie za każdym razem są takie, jakich się spodziewano. Nie zawsze bowiem okazuje się, że szkolenia rozwiązywanie problemów mają takie zagadnienia, o jakie chodziło pracodawcom. Bywa tak, że taka tematyka nie jest wyczerpana.

Sporo w tej kwestii zależy również od tego, jak w udział w szkoleniu zaangażują się jego uczestnicy. Jeżeli okaże się, że grupa pracowników, która została wytypowana do udziału w szkoleniu, nie zainteresuje się prezentowana tematyka, to nie wyniosą oni zbyt sporo z takiego kursu. Zaangażowanie i pragnienia osób, które mają być szkoleń, są najbardziej istotne. Sama obecność na szkoleniu nie wystarczy. Trzeba skupiać się na tym, o czym jest mowa i przyswajać nowe informacje. Wyłącznie wówczas szkolenia z komunikacji mogą przynieść oczekiwane efekty. Dlatego ważnym celem dla pracodawcy jest wybieranie na szkolenia tych osób, które faktycznie mogą na nich coś uzyskać i chcą w nich uczestniczyć nie na siłę i z racji konieczności, ale z preferencje. Najlepiej jest też, kiedy przeprowadza się szkolenia, korzystając z oferty sprawdzonych ośrodków szkoleniowych. Wówczas można być pewnym, że szkolenia z motywacji będą na wysokim poziomie. Jeśli weźmie się pod uwagę szkolenia przeprowadzane przez firmy, których się nie zna, w każdym momencie ponosi si w pewnym sensie ryzyko. Nie zawsze szkolenia organizuje się na takim samym wysokim i zadowalającym poziomie.
Zobacz: jak zarządzać zespołem.

Dodaj komentarz