Marketingowa strona zapachów
Przyjemny zapach jest bardzo dużo bardziej pożądany niż zapach brzydki, nieładny. Ludzie lubią ładne zapachy. Nie bez przyczyny używają pachnących kosmetyków, perfumują się. Pragną pachnieć ładnie. Ładny zapach pożądany jest też w miejscach, w których spędzamy czas. Zapach do domu to coraz w ogromnej liczbie przypadków stały element cotygodniowych zakupów. Odświeżacze do toalet, odświeżacze zapachowe do pomieszczeń, olejki zapachowe czy aerozole odświeżające gwarantują ładny zapach w zależności od sytuacji.
Branża kosmetyczna stosując ludzką skłonność do ładnych zapachów próbuje wyposażyć rynek w produkty spełniające nasze nadzieja, Zapach do domu, odświeżacz powietrza do samochodu czy zapach do biura musi być przyjemny i trwały. Człowiek lubi, kiedy na każdym kroku ładnie pachnie. Nasze przywiązanie do zapachów używa się też w handlu, o czym ewentualni klienci sklepów nie posiadają pojęcia. W ogromnej liczbie przypadków praktyki takie stosowane są przez właścicieli tych największych sklepów, marketów i hipermarketów. Jeżeli w sklepie ładnie pachnie chlebem czy nie dlatego, ze akurat je dostarczono. Ten ładny, poprawnie kojarzący się zapach to działanie celowe. Miłe skojarzenia sprawia, że choćby czegoś nie potrzebujemy, pójdziemy to kupić. To nic innego jak tak zwany aromamarketing. To technologia manipulowania podświadomością ludzką, bodźcowym działaniem na nią. Kiedy to człowiek podejmuje decyzje nie dlatego, ze tak planował, ale pod wpływem chwili, impulsu. Aromamarketing to nic innego jak strategia handlowa mająca na celu jak największą sprzedaż. Strategia, która działa, bo człowiek lubi ładne zapachy.
Polecam zobaczyć: zapach do domu.