Pozycjonowanie stron – umożliwia być obecnym w sieci
Jedną z metod na lepsze pozycjonowanie stron, czyli zwiększanie pozycji strony w wynikach wyszukiwania Google, jest dodawanie tych stron do tematycznych katalogów. Katalogi to serwisy, które są zbiorem krótkich ‘wizytówek’ różnych witryn, i na których za darmo albo za niewielką odpłatą można umieścić również swoją. Istnieją również urządzenia do automatycznego katalogowania – wystarczy wpisać w program szablon opisu swojej strony, a ten wrzuci go na możliwie największą liczbę katalogów.
Innym sposobem jest jeszcze wymienianie się linkami. Na czym polega ta forma? Osoby posiadające strony internetowe na jeden temat, traktują się nawzajem zazwyczaj jako konkurencję – przynajmniej tak mogłoby się wydawać osobom patrzącym na taką sytuację z boku. Tymczasem okazuje się, że spora część z nich wytwarza razem coś na kształt eksperckiej społeczności, która, może z lekkim dystansem, niemniej jednak jednakże – współpracuje w pewnych kwestiach. Może to objawiać się na przykład przez wzajemne udostępnianie nowych treści czy upowszechnianie strony w sieci, polecanie się nawzajem czytelnikom, co przynosi korzyści dla obu stron. Takie działania nie tylko bardzo dobrze wpływają na linkowanie strony, niemniej jednak też podkreślają rozeznanie twórców w danej kategorii i kształtują ich wizerunek jako osób przyjaznych, ze zdrowym podejściem. Wskazuje to również, że o ile sami czegoś nie wiedzą, bądź nie zajmują się jakimś wyjątkiem w swojej gałęzi wiedzy, są w stanie odesłać czytelników do strony kogoś innego kto robi to dużo lepiej, zamiast ukrywać takie fakty. W takich sytuacjach można mówić niejako o wymianie linkami – jedna osoba poleca drugą, ta z kolei w innej sytuacji poleca pierwszą, na czym zyskują oboje.
Oprócz katalogowania i zamiany linków najkorzystniejszym działaniem dla osób pragnących poprawić wyniki swojej strony w zgodzie z zasadami SEO, jest zwyczajnie regularne dostarczanie wartościowych treści. Obecnie roboty wyszukiwarki Google idealnie potrafią rozpoznać, czy na jakiejś stronie znajdują się merytoryczna, unikalna treść, czy jest to po prostu streszczenie tego, co na innych portalach.
Warto sprawdzić: seosklep internetowy.