Regeneracja filtra

Samochody z silnikami diesla mogą być zanieczyszczone przez cząstki stałe z paliwa i jest to w pełni normalna sytuacja. Silniki te są tak utworzone, aby wypalać te cząstki stałe, ale jest to możliwe wyłącznie i tylko w przypadku, kiedy w silniku zamontowany jest adekwatny filtr. Wypalanie filtrów cząstek stałych jest częstym celem warsztatów mechanicznych, które odwiedzają osoby posiadające samochody z silnikami diesla i równocześnie eksploatujące je w sposób nieco inny niż zalecany.

Samochód z silnikiem diesla powinien bardzo dużo jeździć na długich trasach, a nie zawsze tak jest. Cząstki stałe z paliwa po prostu nie mogą się wystarczająco świetnie wypalić, a przez to osadzają się na silniku samochodu. Taka sytuacja jest niewskazana, dlaczego, że doprowadza do zniszczenia silnika. Zanim się to natomiast stanie, zniszczeniu ulega sam filtr cząstek stałych. Wypalanie fap oraz filtrów dpf odbywa się w trakcie jazdy. Kiedy prowadzimy samochód na dłuższej trasie, cząstki stałe są zwyczajnie wypalane przez nagrzewający się silnik. Jeżeli już trasa nie jest wystarczająco długa i silnik nie może się mocno rozgrzać, nie wypali cząstek, jedynie osadzą się one na silniku i będą powodowały dalsze problemy. Dlatego też tak ważne jest, ażeby kupować samochód z silnikiem diesla tylko i tylko wtedy, kiedy często i bardzo dużo jeździmy. W innej sytuacji byłoby to dla nas po prostu nieopłacalne. Nie zaoszczędzilibyśmy na paliwie, przy tym koszty generowałyby różnego rodzaju naprawy silnika i innych podzespołów. W takim wypadku lepszym wyborem byłby samochód z silnikiem benzynowym.

Sprawdź tutaj: wypalanie filtrów fap.

Dodaj komentarz