Lektor – czym się zajmuje?

Praca głosem nie jest celem łatwym. Głównie wymaga odpowiednich umiejętności, jak również doświadczenia. Polski lektor powinien również odróżniać się wykształceniem kierunkowym, co daje mu przewagę nad konkurencją, ponieważ zapewnia odpowiedni warsztat oraz zaplecze do wykonywania tego niełatwego zawodu.

Lektor – na jakie cechy zwrócić uwagę?
Przede wszystkim lektorzy powinni charakteryzować się specjalistycznym podejściem do swoich obowiązków. Duże znaczenie ma terminowość a także zapał do pracy. Warto dodać, że lektor do promocji powinien posiadać szeroki zakres kwalifikacji lektorskich, tak by był w stanie zaimplementować się do wymagań a także oczekiwań producentów czy reżyserów. Na pewno przydatnym doświadczeniem w zdobywaniu kwalifikacji lektorskich jest praca w w teatrze polskiego radia. Lektor ma tam okazję wcielić się w dziesiątki postaci, pracując nad odpowiednią modulację głosu. Jeżeli już zatem poszukujemy VO do reklamy prześledźmy ze starannością portfolio kandydatów, tak aby wybrać osobę, która posiada bogate doświadczenie w pracy głosem. Zwróćmy też uwagę na wykształcenie kierunkowe, które pozwala na pracę na najwyższym poziomie. Profesjonalne przygotowanie w wymierny sposób przekłada się na jakość usług lektorskich, warto więc wybierać specjalistów, którzy zapewnią naszej produkcji odpowiednią oprawę lektorską. Warto zdawać sobie sprawę też, że lektorzy występują nie tylko i wyłącznie w reklamach, niemniej jednak również w innych produkcjach takich jak filmy. O ile więc poszukujemy lektora, sprawdźmy portfolio a także wcześniejsze osiągnięcia kandydatów.

Więcej: Polski lektor.

Dodaj komentarz