Marketing zapachowy

Jeżeli wchodzisz do sklepu i w tym sklepie bardzo ładnie pachnie, to nie daj się zwieść, bo ten śliczny zapach nie jest wykorzystany po to, żeby było ci w tym sklepie sympatycznie, ale po co, byś kupił dodatkowo. Zapachy do wnętrz mogą należycie oddziaływać na ludzi. Oddziaływanie zapachów jest bardzo szerokie i w wielu przypadkach także niezrozumiałe dla wielu ludzi.

Zapach może kreować dokładnie sprecyzowane postawy , a ponadto działania i to w dużej liczbie przypadków w sposób całkowicie nieświadomy.
Nie zdajemy sobie sprawy z tego, że stosowanie konkretnych zapachów może się przełożyć na to, że osiągniemy odpowiednie efekty. Na przykład aromatyzacja wnętrz kwiatami i zapachami rozluźniającymi powoduje, że człowiek w takim sklepie spędza zatemej czasu. Jeśli spędzi tam w dodatku czasu, to w ogromnym stopniu wzrasta także prawdopodobieństwo, że dokona zakupu albo że jego zakupy będą większe, niż byłyby w momencie, gdyby w sklepie pachniało neutralnie lub nie było tam żadnych zapachów. Celowo rozpyla się w sklepach dokładnie określone mieszanki zapachowe, by wzbudzić dane reakcje. Każdy zapach oddziałuje na człowieka przeciwnie, może rozluźniać, lub powodować chęć do działania. Może również wywoływać ochotę na ryzyko, przez co niektóre osoby będą skłonne zakupić coś, czego w normalnych ustaleniach ażeby nie kupiły. Dyfuzory zapachowe stosowane w sklepach mają za zadanie wytworzyć w tych miejscach odpowiednie warunki do dużych zakupów. Im lepsze są te warunki, tym znacząco wzrasta prawdopodobieństwo, że sklep zrobi duży utarg. Jak widzisz, jest w tym dany cel i w wielu sytuacjach łatwy do osiągnięcia.
Warto sprawdzić: zapachy do wnętrz.

Dodaj komentarz