Jak wynagrodzić dzielnego pacjenta po wizycie
Co zrobić, żeby dzieci chętnie przychodziły do naszego gabinetu lekarskiego? Na 100 procent w takiej okoliczności warto jest je jakoś zmotywować. Dzielny pacjent dentysta to wyróżnienie, które stomatolodzy wręczają małym pacjentom, jako uznanie dla ich odwagi. Powiedzmy sobie szczerze, że większość dorosłych ludzi boi się wizyty u dentysty, a co dopiero niezbyt duże dziecko, któremu każemy się położyć w niezbyt wygodnej pozycji, więcej otworzyć usta i słuchać nieprzyjemnego dźwięku narzędzi stomatologicznych.
Dziecko ma prawo się bać, dlatego również warto je, jakoś oswoić. W większości gabinetów wykorzystuje się w tym celu tak zwaną wizytę adaptacyjną. Na tej wizycie nie tworzy się żadnego zabiegu, tylko pokazuje dziecku gabinet, żeby poczuło się ono tam swobodnie. Wizyta adaptacyjna w znaczącej liczbie sytuacji także związana jest z informowaniem dziecka o tym, co będzie realizowane na następnej wizycie. Kiedy wybije już termin pierwszej wizyty, dziecko świetnie się sprawowało, a lekarz chce je w ten sposób jakoś wynagrodzić, przyznaję się nagrodę. Dzielny pacjent zabawki to takiego podziękowania może to być mała maskotka, jakaś rozkładana figurka, balonik albo jakikolwiek inny gadżet, który ucieszy dziecko. W bardzo wielu przypadkach dzieci chętnie uczestniczą w różnorakich czynnościach, jeżeli podziękujemy im za to właśnie w taki sposób. Dzielny pacjent naklejki również są rewelacyjnym sposobem na to, aby przekonać dziecko do kolejnych wizyt. Maluch może zbierać naklejki i im dodatkowo wizyt zaliczy, tym bardziej powiększy się jego kolekcja.
Źródło: dzielny pacjent zabawki.
Bardzo ciekawy tekst, warto go udostępniać.